all.include 4.09 KB
Newer Older
Jan Möbius's avatar
Jan Möbius committed
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

################################################################################
# This is a library
################################################################################


################################################################################
# Needed Qt packages and build plugin
################################################################################

CONFIG += qt uitools opengl thread debug_and_release 

13
QT += opengl
Jan Möbius's avatar
Jan Möbius committed
14 15 16 17 18 19

################################################################################
# Add toplevel directory to include path
# TOPDIR has to be specified in a .qmake.cache file in your projects toplevel 
# directory
################################################################################
20 21
INCLUDEPATH = $$quote( $$TOPDIR/src )
DEPENDPATH  = $$quote( $${TOPDIR}/src )
Jan Möbius's avatar
Jan Möbius committed
22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134

################################################################################
# Define header Extension
# This will also override the header extension for uic output
# ( Do not change to += otherwise uic output will end with .h ! )
################################################################################
QMAKE_EXT_H = .hh .h

################################################################################
# Architecture detection
################################################################################
include( architecture.include )

################################################################################
# Helper functions
################################################################################
include( functions.include )

################################################################################
# Custom settings for compiler flags and similar
################################################################################
include( compiler.include)

################################################################################
# Extra target definitions
################################################################################
include( targets.include )

################################################################################
# Global package definitions
################################################################################
include( packages/packages.$${SYSTEMTYPE} )

################################################################################
# Local package definitions
# These lines will include a file from a .qmake directory inside your home.
# this file will overwrite existing setting
################################################################################

unix { 
	HOME=$$system(echo ~) 
} 
#else {
	#message( TODO : Define Home in Windows )
#}

exists( $${HOME}/.qmake/config.$${SYSTEMTYPE} ) {
	include( $${HOME}/.qmake/config.$${SYSTEMTYPE} ) 
}

################################################################################
# Set standard build directories 
# ( Everything generated while compiling will go # into a per architecture 
#   directory )
################################################################################
OBJECTS_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY
MOC_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY
UI_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY 

################################################################################
# type definitions
################################################################################

defineTest(Library) {
	unix{
		TEMPLATE = lib
		contains( OPERATING_SYSTEM, Darwin) {
			CONFIG -= static
			export(CONFIG)
		}
	}
	win32 {
		TEMPLATE = vclib
	}
	export(TEMPLATE)
	DESTDIR = lib/$$BUILDDIRECTORY
	export(DESTDIR)
	defineTargets()
	UI_DIR = include
	export(UI_DIR)
}

defineTest(Application) {
	unix {
		TEMPLATE = app
	}
	win32 {
		TEMPLATE = vcapp
	}
	macx {
		CONFIG -= app_bundle
		export( CONFIG )
	}
	export(TEMPLATE)
	DESTDIR = $$BUILDDIRECTORY
	export(DESTDIR)
	defineTargets()
}


defineTest(Subdirs) {
	unix {
        	TEMPLATE = subdirs
	}
	win32 {
		TEMPLATE = vcsubdirs
	}
        export(TEMPLATE)
        CONFIG += ordered
        export(CONFIG)
	defineTargets()
}