################################################################################ # This is a library ################################################################################ ################################################################################ # Needed Qt packages and build plugin ################################################################################ CONFIG += qt uitools opengl thread debug_and_release QT += opengl network script sql webkit ################################################################################ # Add toplevel directory to include path # TOPDIR has to be specified in a .qmake.cache file in your projects toplevel # directory ################################################################################ INCLUDEPATH = $$quote( $${TOPDIR} ) DEPENDPATH = $$quote( $${TOPDIR} ) ################################################################################ # Define header Extension # This will also override the header extension for uic output # ( Do not change to += otherwise uic output will end with .h ! ) ################################################################################ QMAKE_EXT_H = .hh .h ################################################################################ # Architecture detection ################################################################################ include( architecture.include ) ################################################################################ # Helper functions ################################################################################ include( functions.include ) ################################################################################ # Custom settings for compiler flags and similar ################################################################################ include( compiler.include) ################################################################################ # Extra target definitions ################################################################################ include( targets.include ) ################################################################################ # Global package definitions ################################################################################ include( packages/packages.$${SYSTEMTYPE} ) ################################################################################ # Local package definitions # These lines will include a file from a .qmake directory inside your home. # this file will overwrite existing setting ################################################################################ unix { HOME=$$system(echo ~) } #else { #message( TODO : Define Home in Windows ) #} exists( $${HOME}/.qmake/config.$${SYSTEMTYPE} ) { include( $${HOME}/.qmake/config.$${SYSTEMTYPE} ) } ################################################################################ # Set standard build directories # ( Everything generated while compiling will go # into a per architecture # directory ) ################################################################################ OBJECTS_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY MOC_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY UI_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY ################################################################################ # type definitions ################################################################################ # This function sets all parameters required to build a plugin defineTest(Plugin) { unix{ TEMPLATE = lib } win32 { TEMPLATE = vclib TARGET = $$replace(TARGET, - , _) export(TARGET) QMAKE_INCDIR += $${TOPDIR}/OpenFlipper/BasePlugin export(QMAKE_INCDIR) LIBS+= -L$${TOPDIR}/OpenFlipper/$${BUILDDIRECTORY} -lPluginLib export(LIBS) DEPENDPATH += $${TOPDIR}/OpenFlipper/$${BUILDDIRECTORY} DEFINES += ACGDLL USEACG export(DEFINES) export(DEPENDPATH) glut() } macx { glut() } export(TEMPLATE) CONFIG *= plugin export(CONFIG) DESTDIR = $${TOPDIR}/OpenFlipper/Plugins/$${SYSTEMTYPE}/$${ARCHITECTURE}/$${MODE} export(DESTDIR) acg() openmesh() glew() defineTargets() } defineTest(Library) { unix{ TEMPLATE = lib contains( OPERATING_SYSTEM, Darwin) { CONFIG -= static export(CONFIG) } } win32 { TEMPLATE = vclib } export(TEMPLATE) DESTDIR = lib/$$BUILDDIRECTORY export(DESTDIR) defineTargets() UI_DIR = include export(UI_DIR) } defineTest(Application) { unix { TEMPLATE = app } win32 { TEMPLATE = vcapp } macx { CONFIG -= app_bundle export( CONFIG ) } export(TEMPLATE) DESTDIR = $$BUILDDIRECTORY export(DESTDIR) defineTargets() } defineTest(Subdirs) { unix { TEMPLATE = subdirs } win32 { TEMPLATE = vcsubdirs } export(TEMPLATE) CONFIG += ordered export(CONFIG) defineTargets() }